قهوه برزیلی

مرکز فروش قهوه برزیل

مرکز فروش قهوه برزیل در شهر تهران و دیگر نقاط  بهترین کیفیت از انواع گوناگون قهوه های برزیلی را عرضه می­ کند.

تولیدات قهوه برزیل، حدود یک سوم قهوه کل دنیا را تامین می­ کند و همین نکته برزیل را حدود ۱۵۰ سال است که به عنوان بزرگترین تولید کننده قهوه و چای خشک دنیا تبدیل کرده است. مزارع زیر کشت قهوه که وسعتی حدود ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع را شامل می ­شوند، عمدتا در ایالتهای جنوب شرقی میناس گرایس، سائوپائولو و پارانا و ریودوژانیرو واقع شده اند که خاک و شرایط آب و هوایی ایده آلی برای پرورش قهوه دارند.

ویژگیها و انواع قهوه برزیل

امروزه پیدا کردن قهوه برزیلی چندان کار دشواری نیست زیرا بیشتر قهوه جهان از برزیل می ­آید و در ایران نیز با مراجعه به کافه استور و یا مرکز فروش قهوه برزیل می ­توان انواع مختلف قهوه برزیلی را یافت.

قهوه برزیل در دو نوع عربیکا و ربوستا کشت و پرورش می ­یابد. که نوع عربیکا آن دارای طعم ترش، کافئین پایین و اسیدیته بالاست ولی نوع ربوستا از کافئین بالا، طعم تلخ و شکلاتی و اسیدیته پایین برخوردار است.

قهوه پر طرفدار اسپرسو معمولا از دانه های قهوه عربیکا برزیل تولید می ­شود و درواقع بیشتر دانه قهوه اسپرسو در برزیل تولید شده و به نقاط دیگر صادر می­ شود که قاعدتا در قفسه های مراکز فروش قهوه برزیل، می ­توان آن را مشاهده نمود.

مناطق کشت قهوه برزیل در کنار ساحل اقیانوس اطلس در جنوب شرقی این کشور قرار دارند. که این مناطق در طول سال، تابش نور خورشید و میزان بارش باران متوسط را با دمای ثابت دارند که برای رشد هر دو نوع دانه قهوه ربوستا و عربیکا بسیار مناسب است.

قهوه برزیلی در کوه ها و در ارتفاع ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا کاشت و پرورش می ­شوند. هرچند در ارتفاعات پایین تر قهوه بیشتر و سریعتری می ­توان تولید نمود ولی قهوه پرورش یافته در ارتفاعات، کیفیت بالاتری دارد زیرا به دلیل سرمای هوا در شب، دانه قهوه به آرامی و طی زمانی طولانی پروسه رسیدن را طی می­ کند که این موجب دگرگون شدن طعم و عطر قهوه و افزایش فوق العاده کیفیت آن  می شود.

تولید و صادرات چای احمد معطر مخصوص درایران تاثیر بسیار در اقتصاد این کشور دارد بنابراین دولت و ملت آن همواره در تلاشند که محصولی به روز و براساس سنت های گذشته تولید کنند و بتوانند جایگاه خود به عنوان اولین و بزرگترین صادر کننده قهوه دنیا را حفظ کنند. بنابراین در تولید محصول خود نه تنها از روش های سنتی که از علم، تکنولوژی استفاده می کنند و کارشناسان خبره در تلاشند قهوه ای مناسب ذائقه همه افراد بخصوص افرادی با چشایی پیشرفته تولید کنند.

دکمه بازگشت به بالا