قهوه اسپشیالتی

عرضه انواع دانه قهوه اسپشیالتی

انواع دانه قهوه اسپشیالتی که در حال حاضر به صورت عمده عرضه می شود، شامل دانه های کلمبیا و کنیا است. اما قهوه اسپشیالتی چیست؟ همانطور که از نام این قهوه پیداست، ایت دانه ها ویژه هستند. اما ویژه بودن آن ها در چیست و چه کسی باید آن ها را تایید کند؟

انجمن قهوه اروپا و انجمن جهانی قهوه، برای قهوه اسپشیالتی، ویژگی هایی را تعریف کرده اند که استاندارد قهوه اسپشیالتی به حساب می آید. در ادامه این ویژگی ها را با هم بررسی می کنیم:

قبل از هر چیزی، برای کشت قهوه اسپشیالتی، از بهترین نوع گیاه قهوه عربیکا انتخاب می شود. دانه های روبوستا برای تهیه این قهوه کاربردی ندارند.

سپس، گیاه مورد نظر باید در مناطق کوچک و مرتفع کوهستانی کشت شود. برای برداشت، باید صبر کرد تا دانه ها کاملا رسیده شده و گوشت و دانه از هم جدا شوند و بعد با نهایت دقت و به صورت دستچین باید دانه ها را از بوته جدا کرد. بعد از این مرحله دانه ها شسته و خشک می شوند. چنانچه در یکی از این مراحل اشتباهی صورت گیرد، قهوه به دست آمده در استاندارد اسپشیالتی قرار نخواهد گرفت.

دانه های خشک شده را برای تعیین گرید و درجه به مکانی می برند که برای این کار در نظر گرفته شده و تعداد زیادی داور با تحصیلات تخصصی در رابطه با قهوه، با تجربه و مهارت کافی، دانه ها را بررسی کرده و رتبه بندی می کنند. سپس برای تعیین مشخصات نوشیدنی مانند عطر، طعم، بادی و غیره، قهوه را دم کرده و می چشند. کسب ۸۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، موفقیت آمیز است.

انواع دانه قهوه اسپشیالتی تست شده؛ در کیسه، بسته بندی شده و به سراسر جهان عرضه می شود. چنانچه از دانه های قهوه اسپشیالتی خریداری می کنید، در نظر داشته باشید که هنگام رست این دانه ها باید پروفایل رست با دقت خاصی انتخاب شود و اگر قهوه اسپشیالتی با مهارت تفت داده نشود ارزش خود را از دست خواهد داد.

چانچه در کار رست قهوه تخصص ندارید، قهوه اسپشیالتی را به صورت رست شده خریداری کرده و یا به مراکز تخصصی رست سفارش دهید.

دکمه بازگشت به بالا